Metody SEO to następny z czynników określających profil działalności agencji interaktywnych. Przywołane metody polegają na pozycjonowaniu treści wskazanych przez interesanta agencji w celu podwyższenia częstotliwości ich pojawiania się w normalnych rezultatach wyszukiwania. Prowadzi to do wzmożenia ruchu w danym serwisie, co jest jednym z nadrzędnych elementów taktyki marketingu internetowego.
Mowa była wcześniej o właściwym, wyszukanym designie stron WWW, projektowanych przez agencje interaktywne. Coraz więcej tego gatunku instytucji, żeby dostarczyć swym kontrahentom optymalną estetykę nadmienionych stron, zatrudnia do tego celu zawodowych grafików.
W profesjonalny sposób edytują oni szatę wizualną adekwatnie z wymaganiami zleceniodawcy, aby sporządzić spektakularną i niepowtarzalną identyfikację wizualną danej marki w świadomości adresatów. Doniosła w tej sytuacji jest nietuzinkowa kreatywność twórców, ponieważ trywialny i oklepany projekt bez wątpienia nie wybije się spomiędzy szeregu przeróżnych komunikatów reklamowych. Strony www Kraków to w takim przypadku w obecnych czasach nie tylko zajęcie dla fachowego informatyka, ale kiedy zależy nam na przyciągającym pomyśle graficznym, również i osoby doświadczonej w grafice artystycznej.
W ofercie większości agencji interaktywnych odnajdziemy również konsulting internetowy
To swoiste doradztwo oferowane przez pracowników agencji swym kontrahentom, którego celem jest dostosowanie zawartości opracowywanych dla nich witryn internetowych, a co więcej uniknięcie podstawowych błędów w ich sporządzaniu. Nieobeznanym w środowisku internetowej reklamy amatorom często zdarza się albowiem wpaść na w ich przeświadczeniu dobry pomysł, który jednak wcale nie musi doprowadzić do spodziewanego następstwa. Asysta fachowców w temacie dobrania techniki tworzenia i edytowania treści pozwala na utworzenie optymalnego projektu.
Agencja social media, bo tak też określa się czasami agencje interaktywne, jak widać na bazie zaprezentowanych powyżej przykładów, musi składać się z idealnie dobranego kolektywu. Konkretni członkowie kadry agencji muszą nieustannie współpracować ze sobą, dopełniać się, wymieniać się zamysłami, aby wynik ich działania spełniał żądania klienta oraz najnowsze techniczne standardy.